0

رسپی کیک توت فرنگی

4531 بازدید

طرز تهیه کیک توت فرنگی

توت فرنگی یکی از خوش عطرترین و خوش طعم ترین میوه هاست که در شیرینی پزی بسیار پر مصرف هست.

یکی از آیتم های فوق العاده خوش عطر و طعم کیک توت فرنگی هست که مطمئنم وقتی عطر و بوش در منزلتون پخش بشه و طعمشو بچشین هرگز نمیتونین فراموشش کنین. اگر دوست دارین این ویدئورو برای دوستانتون بفرستین🙏

خوب باهم شروع کنیم به پخت این کیک خوشمزه. در مرحله اول فر و با دمای ۱۷۵ درجه روشن کنین،قالب گرد ۲۰ سانتیمتری و با روغن جدا کننده یا کره چرب کنین و کاغذ بندازین و روی کاغذ و چرب کنین و کنار بگزارین.

بهتره در یک کاسه بلور یا استیل تخم مرغ و کمی هم بزنین که زرده و سفیده باهم مخلوط بشن شکر و اضافه کنین با همزن بزنین تا مواد یکدست بشن روغن مایع،وانیل و نمک و اضافه کنین و خوب مخلوط کنین تا مواد سبک و کمی حجیم بشن.

خوب برای مرحله بعدی همزن و کنار بگزارین و از لیسک استفاده کنین. اگر استند میکسر دارین این مرحله رو با دور کند همزن انجام بدین.

بیکینگ پودر و به آرد اضافه کنین و در سه مرحله به همراه ماست به مواد تخم مرغی اضافه کنین و با لیسک بصورت دورانی هم بزنین تا مواد خوب با هم مخلوط بشن. توت فرنگی هارو از ارتفاع برش بزنین و آماده بگزارین. نصف مواد و در قالب بریزین و روی مواد و با تو فرنگی پر کنین بقیه مواد کیک و روی توت فرنگی ها بریزین و صاف کنین و روی کیک و با توت فرنگی پرکنین.

روی توت فرنگی هارو کمی شکر بپاشین و کیک و در فر گرم به مدت ۱ ساعت بگزارین تا بپزه.

نکات مهم پخت کیک توت فرنگی:

  1. اگر فر شما برقی هست دمای فر باید ۱۶۵ درجه سانتیگراد باشه و چون قدرت فرها باهم متفاوته باید یکبار در فر خودتون بپزین تا دما و زمان دقیق دستتون بیاد.
  2.  در این کیک بجای توت فرنگی تازه از مربای توت فرنگی بدون شیره میتونین استفاده کنین.
  3. از توت فرنگی یخ  زده به هیچ عنوان استفاده نکنین.
  4. مقدار رسپی و میتونین دوبرابر کنین و در قالب گرد ۲۵ سانتی بپزین.
  5. اندازه کیک اگر بزرگتر بشه زمان بخت نزدیک به ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بیشنر میشه.

اگر سوالی دارین در بخش نظرات زیر همین مطلب حتما با من در ارتباط باشید

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://ladankhorrami.com/?p=4977
اشتراک گذاری:

نظرات

2 نظر در مورد رسپی کیک توت فرنگی

دیدگاهتان را بنویسید